FJERNE SPRENGTE BLODKAR MED LASER

Sprengte blodkar oppstår oftest i ansiktet og på legger og lår. Det finnes flere årsaker til dannelse av sprengte blodkar. De vanligste er genetiske årsaker, solskader, temperaturforandringer, Rosacea, fysisk anstrengelse, stress, bivirkning fra medisiner (spesielt blodtrykksmedisiner), kost (sterkt krydret mat) og alder.

I behandlingen bruker vi laser eller IPL teknologi spesielt utviklet for å behandle blodkar. Legen vil under konsultasjonen vurdere hvilken teknologi som er best egnet til behandlingen. Behandlingen er svært effektiv, og i mange tilfeller vil man se forbedringer allerede etter en behandling, men normalt kreves 2-4 behandlinger.

Unngå sol på området som skal behandles i minst 4 uker før behandlingen skal starte. Soling før laserbehandling kan forårsake midlertidig pigmenttap, men rammer imidlertid kun 1 av 100 (1%) forutsatt kyndig vurdering før behandling. Hudkremer bør ikke brukes de siste dagene før behandlingen, da disse inneholder fruktsyrer som kan gjøre huden ømfintlig

Før behandlingen blir området bedøvet med krem eller lokalbedøvelse ved behov. Laseren lukker de synlige blodkarene slik at rødheten forsvinner. Resultatene varierer fra person til person, men i de fleste tilfeller vil laserbehandling gi gode resultater. For sprengte blodkar vil det normalt ta 3-4 uker før man ser de endelige resultatene.

Det er viktig å unngå direkte sol etter behandlingen, bruk solkrem med høy faktor. Etter behandlingen kan det forekomme rødme i huden, dette vil normalt gi seg etter et par dager. Bruk av fuktighetskrem kan anbefales på de behandlede områdene.

Området som skal behandles vil bli bedøvet med krem eller lokalbedøvelse avhengig av størrelsen på området som skal behandles. Man kan derfor se på behandlingen som smertefri

Priser fjerning av sprengte blodkar med laser

Konsultasjon

Trekkes fra prisen ved behandling